El grup municipal de CiU Mataró està totalment en contra de la mesura anunciada pel govern espanyol que, aprofitant l’aplicació de l’article 155, pretén introduir  una casella al full de preinscripció escolar perquè els pares puguin triar escolaritzar els seus fills en castellà. Creiem que això no només suposaria un greu atac al model d’èxit i de gran consens com és el de l’escola catalana, sinó que a més és il·legal, ja que va completament en contra d’allò que diu la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) aprovada per una àmplia majoria del Parlament durant el govern del tripartit. Per aquesta raó, hem presentat una Declaració Institucional en defensa del model d’èxit de l’escola catalana.

Amb aquesta Declaració Institucional volem que l’Ajuntament manifesti el seu rebuig enèrgic a l’anunci del govern de l’Estat d’introduir aquesta opció de l’escolarització en castellà en base a l’article 155. Al mateix temps, volem manifestar el nostre més absolut suport a la comunitat educativa del nostre País i en especial als mestres, que dia a dia treballen per mantenir la qualitat de l’escola catalana. Per això, també demanem a totes les forces polítiques democràtiques de Catalunya i de l’Estat que, en defensa del model d’èxit d’escola catalana, s’oposin a la proposta formulada des del Partit Popular.

Tal i com recorda el cap del grup municipal, Quim Fernàndez, l’escola catalana ha jugat un important paper en la cohesió social de Catalunya i en la convivència d’alumnes vinguts d’arreu del món que mai han estat separats per raó de llengua. “Dir que l’escola catalana és una fàbrica d’independentistes és un menyspreu deliberat cap a tots els professionals del sector i ignora la realitat més evident: els alumnes catalans obtenen resultats per sobre de la mitjana de la Unió Europea, de l’OCDE i d’Espanya en l’informe PISA”, remarca Fernàndez.

Des de CiU Mataró considerem que els pares i mares tenen dret a triar el centre escolar on volen portar els seus fills, i sempre defensarem aquest dret, però és el centre i els professionals que hi treballen qui decideixen el projecte educatiu i lingüístic. De la mateixa manera que els pares i mares no decideixen quantes hores de matemàtiques es fan cada setmana, tampoc decideixen quina és la llengua vehicular del centre. “El Ministeri no pot anar contra l’autonomia de cada centre educatiu. Ha de ser el nou govern de Catalunya qui prepari el nou curs escolar i no el govern de l’Estat espanyol amb un partit polític que ha tret només quatre diputats en les darreres eleccions al Parlament de Catalunya”, afegeix Fernàndez.