El grup municipal de CiU Mataró vol que Mataró s’adhereixi a la campanya per a la promoció del turisme cultural impulsada per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu d’atraure turistes interessats per la cultura i posicionar, així  les ciutats catalanes en aquest segment. Creiem que cal aprofitar aquesta iniciativa, que el govern català va presentar el passat mes de febrer, per potenciar Mataró com a destí de referència en aquest àmbit.

Per això, hem presentat una proposta de resolució que es portarà a aprovació del Ple, amb la que demanem que la Direcció de Cultura i la de Promoció Econòmica dediquin els seus esforços per treballar conjuntament per poder atraure turistes interessats per la cultura a la nostra ciutat. La campanya hauria de tenir en compte tota la ciutat, els seus barris i el seu comerç de proximitat.

Amb la proposta també demanem que el projecte es doti econòmicament en el pressupost del 2018 que s’ha d’aprovar properament. “Cal comptar amb pressupost per poder dissenyar un programa d’activitats culturals atractiu, que busqui complicitats amb altres institucions, entitats i comerciants”.

Des de CiU Mataró estem convençuts que “la cultura és un important element de promoció de ciutat i de cohesió”, afirma el cap del grup Quim Fernàndez, que recorda que estant al govern ja vam començar a treballar per definir quina oferta es podia fer des de Mataró. En aquest sentit, creiem que la Taula Transversal del Comerç pot ser l’escenari ideal per debatre les propostes. Mataró es pot emmirallar en iniciatives com la que es va presentar recentment a Barcelona, que l’any vinent celebrarà l’Any del Comerç i la Cultura, un esdeveniment que inclourà més d’un centenar d’activitats que relacionaran els dos àmbits.